برنامه زبان انگلیسی تخصصی در ایران: ارزیابی افراد ذینفع-محور از هدف‌ها، روش‌های تدریس و کتب درسی

مهناز مصطفائی علائی؛ علیرضا ارشادی

دوره 5، شماره 2 ، دی 1395، ، صفحه 306-279

https://doi.org/10.22054/ilt.2017.8062

چکیده
  بیش از چهار دهه از آموزش زبان تخصصی انگلیسی در ایران می گذرد. با وجود این، کمتر پژوهش جامعی به بررسی و ارزیابی این برنامه از دیدگاه دست اندرکاران وکاربران آن پرداخته است. پژوهش حاضر تلاشی است در راستای ارزیابی بخش های مشخصی از برنامه زبان تخصصی انگلیسی درایران ازمنظر ذینفعان بلافصل این برنامه. این پژوهش با استفاده از پرسشنامه، مصاحبه ...  بیشتر

فراگیری زبان انگلیسی، نوع انگیزه فراگیری زبان انگلیسی، و هویت ملی: در تعارض یا تعامل

مهناز مصطفایی علایی؛ محمد رضا قمری

دوره 2، شماره 2 ، دی 1392، ، صفحه 85-111

چکیده
  تحقیق حاضر با هدف بررسی نگرانی­ها نسبت به تاثیرات اجتماعی فراگیری زبان انگلیسی انجام شده است؛ حوزه ای چالشی که قبلا به اندازه کافی مورد توجه قرار نگرفته است. این تحقیق به بررسی رابطه بین فراگیری زبان انگلیسی و هویت ملی و همچنین رابطه بین نوع انگیزه زبانی و هویت ملی می­پردازد. ضمنا، نقش دو متغیر مردم شناسی، جنسیت و سن، مورد بررسی ...  بیشتر